БългарияНа Фокус

Не е много сигурно дали ще забранят вноса на дизелови автомобили

След като новината, че България планира да забрани вноса на стари дизелови автомобили под екологичен клас Евро 4, министърът на околната среда и водите влезе в обяснителен режим. Причината е недоволството на гражданите, че се ограничава достъпът им до еврини коли на автомобилния пазар „на старо“.

Не се подготвя забрана за ограничаване на вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов пред Нова телевизия.

Димов обясни, че по същество не може да се забрани вносът на каквито и да било автомобили, тъй като това е нарушаване на един от основните принципи на ЕС – този за свободното движение на стоки. „Директна забрана не може да има“, категоричен е министърът. 

Едва ли обаче някой си е помислил, забраната ще бъде направена директно – институциите имат много инструменти, чрез които да направят забранено ползването на тези автомобили, макар и вносът им да бъде разрешен. Завишаването на екологичните стандарти при техническите прегледи е само една възможност за това. А под натиска на европейските институции за „по-зелена“ икономика, е твърде вероятно това да се случи. 

По думите на Нено Димов с екологичните проблеми трябва да се справят общините. 

„Годишният технически преглед дава възможност за различни видове стикери от гледна точка на категорията на колата, а местната власт е тази, която забранява влизането на някои категории автомобили. Тези зони, които трябва да бъдат направени в градовете, са въпрос на планиране на самите градове. Не случайно и проблемът с фините прахови частици, но и общо замърсяването на въздуха в градовете, е въпрос на планиране и на взимане на решения от местната власт“, обясни той.

Министърът на околната среда и водите се обяви за въвеждане на електромобили у нас.

„На Съвета на министрите получих подкрепата на една трета от държавите в ЕС за изграждане на фонд, който да подпомага инфраструктурата и електрификацията на страните от Съюза, така че това е процес, който ще продължа да развивам и да се опитам да направя максималното в тази посока“, каза министърът.

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК.

Подобни статии

Back to top button