Руски източници са опитвали да се месят в евровота

Руски източници са разпространявали дезинформация преди европейските избори в опит да повлияят на избирателната активност, доверието в европейските институции и мнението на гражданите по някои крайни теми. Това се казва в доклад на ЕК за напредъка при борбата с дезинформацията.
Отчита се, че злоумишлено са били разпространявани крайни мнения на основата на дезинформация, които да изострят обществения дебат. Даден е пример с пожара в катедралата Нотр Дам в Париж, когато са били изразявани мнения, че бедствието е знак за „залеза“ на ценностите на Запада, християнството и ЕС.
От началото на годината Гугъл е предприел действия срещу 130 000 европейски потребители за злоупотреби в областта на рекламата. По сходни причини Фейсбук е взел мерки срещу 1,2 милиона потребители в ЕС, а Туитър – срещу 16 000. Фейсбук е премахнал 2,2 милиарда фалшиви профила, включително и руски, а Туитър – 77 милиона. В ЮТюб са били закрити 3,39 милиона канала заради спам и подвеждане.
Все още социалните мрежи не успяват да предприемат мерки, с които да се установи кой стои зад профилите на нарушителите на правилата, както и за улеснение на потребителите да различават дезинформацията, отчита ЕК. Уточнява се, че бюджетът на службите на ЕС за засичане на дезинформация за тази година е пет милиона евро – двойно повече, отколкото за миналата година. Предстои Европейската служба за външна дейност да наеме още 50 сътрудници, които да откриват опити за саботаж на ЕС.