БългарияНа ФокусПоследни новини

5 лв. на час за паркиране в „червена зона“ и край на безплатното за ел. автомобили

"Спаси София" с предложения за радикална реформа при паркирането

Край на безплатното паркиране в София за собствениците на електрически автомобили предлагат общинските съветници от „Спаси София“, които представиха днес своя доклад за реформа в платеното паркиране в столицата, предаде БГНЕС.

Общинските съветници искат да бъде обособена нова зона за платено паркиране, която да включва идеалния исторически център на София. Според Андрей Зографски „Червен“ зона ще подобри качеството на живот на живеещите в центъра и ще подобри условията на паркиране. Новата зона ще помогне да намалее автомобилният натиск в центъра.

Предлагаме почасовото паркиране в „Червена“ зона да струва 5 лева на час. Осемте сегашни подзони да бъдат окрупнени в 4 подзони. По искане на гражданите, „Червена“ зона ще важи всеки ден, включително и в неделя, когато цари хаос и се създават тежки главоболия, заяви Зографски.

Предложението е „Червена“ зона в строгия център да работи всеки ден от 9.00 до 21.00 часа. Премахва се и хартиеният талон. Човешкият персонал с жилетки, които обикалят в центъра и проверят регистрационните номера на автомобилите, ще бъде пренасочен, стана ясно от пресконференцията на „Спаси София“.

Запазваме цените на годишните винетни стикери за живущите. Независимо дали някой е в „Зелена“ или „Червена“ зона, съобщи още общинският съветник.

Освен новата зона, „Спаси София“ предлага разширяване на „Синя“ зона в широкия център. Периметърът ще обхване районите на Руски център, Медицинска академия, части от квартал Оборище, Иван Вазов и др..

И в „Синя“, и в „Червена“ зона се увеличава максималният брой часове – от 2 часа сега, на 3 часа. Дава се опция и на закупуване на дневна карта в червена или синя зона за цял ден в историческия център на София.

Предлага се разширяване и на „Зелена“ зона. Тя ще обхваща кварталите с най-големи транспортни проблеми в момента. Такъв е Студентски град.

Андрей Зографски го сравни със софийския Ел Дорадо – див запад, където правилата не важат. Тротоарите са превзети, а градският транспорт не функционира, съобщи той.

Зографски съобщи, че за да бъдат облекчени студентите в държавни общежития – само за тези, които са с адресни регистрации, се предлага да могат да придобият стикер за платено паркиране.

Друга съществена реформа, която предлагат общинските съветници от „Спаси София“, е електрическите автомобили да започнат да плащат паркиране в зоните

Навсякъде за тях ще важи 50% отстъпка. Запазват се нулевите данъчни ставки. Тоест, привилегията за електромобилите се запазва, но те все пак трябва да плащат. Безплатен обяд няма, заяви още Андрей Зографски.

Ново предложение в представения днес доклад е и да бъдат обособени места за доставки. Предвижда се безплатен престои на специални места – близо до кръстовища и търговски улица, и там където има концентрация на магазини и заведения. Безплатният престои ще бъде за 15 минути.

Местата за доставчици в центъра и широкия център ще са около 250 места.

Вторият тип места за кратък безплатен престои – до 3 минути, се отнася за обществените обекти – училища, болници. Това са места за слизане или качване.

„Спаси София“ искат намаляване на услугата „Служебен абонамент“ в центъра на София.

Според Борис Бонев, ако предлаганата от тях реформа в паркирането бъде приета, очакваните приходи за Столична община са около 70 млн. лева.

Те настояват тези пари да не остават в касата на Център за градска мобилност, а чрез договор със СО, всички приходи от платеното паркиране да отиват в сметката на Столична община.

„Спаси София“ искат приходите да се използват за строителство на паркинги, ремонт на улици в зоните с платено паркиране и закупуване на нови превозни средства за градския транспорт.

Скоро ще предложим пълна реформа в Центъра за градска мобилност. Ще настояваме няколкостотин работни места да отпаднат, заключи Зографски и посочи, че именно затова предлагат отпадане на хартиения талон за паркиране.

Повдигнаха обвинения на анестезиолога за смъртта на 6-годишния Ангел от Пловдив

За още много интересни статии ни последвайте във фейсбук – Bulletin.bg

Подобни статии

Back to top button