БългарияНа Фокус

България ще съди ЕС заради пакета “Мобилност”

България и още няколко страни членки ще подадат съдебен иск пред Съда на Европа, ако Европарламентът приеме пакета “Мобилност” в този вид, в който е гласуван рано тази сутрин в рамките на триалога между ЕК, ЕФ и Съвета на ЕС.

 

Това заяви транспортният министър Росен Желязков. цитиран от “24 часа”.

 

Възнамеряваме да оспорим 3 от общо 4-те съгласувани точки: връщането на камионите на всеки 8 седмици в държавата по регистрация, връщането на водача на всеки 4 седмици и т.нар. хибриден модел за командировките. Няма да оспорим единствено забраната за ползване на 45-часовата седмична почивка на водача в кабината, тъй като това не е непропорционална и дискриминационна мярка, както другите 3, каза Желязков.

 

Той обясни, че на 18 декември пакетът “Мобилност” предстои да се гласува в Съвета на ЕС и ако има квалифицирано мнозинство от поне 16 държави, ще отиде в Европарламента.

 

“Лично за мен е много интересно каква ще е в Европарламента позицията на зелените”, каза транспортният министър.

 

По-рано днес и евродепутатът от ВМРО Ангел Джамбазки изрази остра позиция по отношение на провелите се вчера разговори, които нарече “фарс”. Той също попита къде са природозащитниците и защо не се възпротивяват на изискването на за често връщане на камионите в страните по произход при положение, че така те ще изхвърлят в атмосферата тонове въглероден диоксид. 

 

“Става дума за едно голямо противоречие. От една страна говорим за подобряване на Европа, за зелена мобилност, а действаме наопаки и увеличаваме вредните емисии”, коментира от своя страна транспортният министър.

 

По думите му Европейската комисия по транспорт също е изразила резерв към пакета със същите доводи – връщането на тежкотоварните камиони ще доведе до по-голямо замърсяване.

 

Припомняме, че консенсусът предвижда камионите да се прибират на всеки 8 седмици след датата им на заминаване от държавата, в която са регистрирани. В първоначалния проект срокът беше 4 седмици. Въпреки че периодът зад граница е увеличен.

 

По отношение директивата за командироване е приет хибридният модел – забрана за прекарване на 45-часовата седмична почивка в кабината на камиона. Според Желязков преди да се изградят охраняеми паркинги със съответните удобства е неприемливо да се приема подобна поправка.

 

Транспортният министър посочи, че преходният период за приетите споразумения е 18 месеца, но те едва ли ще бъдат окончателно гласувани тази година, защото Европейският парламент ще работи до 20 декември.

 

Българин опита да прекара хероин за милион и половина през „Дунав мост“

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Подобни статии

Back to top button