БългарияНа Фокус

МВР: Водачите и пешеходците са виновни за почти всички катастрофи

Държавните институции смятат, че при почти 100% от катастрофите вината е на водачите, пешеходците или останалите участници в движението. Въпреки това според експерти качеството на пътищата, настилката, маркировката и знаковата уредба са причина за много инциденти у нас.

 

97% от всички настъпили катастрофи са след човешки грешки на водачите или другите участници в движението.

 

Това каза на дискусията „Карай умно, стигни жив“, организирана от „24 часа“, вътрешният министър Младен Маринов.

 

Каква обаче е причината в определени участъци да има концентрация на пътно-транспортни произшествия? Едва ли има сила, която да кара участниците в движението на грешат на едно и също място многократно. Изглежда в тези случаи причината е в качеството на пътищата.

 

“Отдаваме много голямо значение на контрола, а в перспектива не е добре. Трябва участниците в движението да осъзнаят, че една тяхна грешка може да е фатална и да струва човешки живот”, посочи министър Маринов, цитиран от “24 часа”.

 

Според шефката на агенция “Безопасност на движението по пътищата” Малина Крумова пък децата трябва да се учат на пътна безопасност още от ранна детска възраст и да полагат изпити за това.

 

„Бих разширила темата на дебата за подготовката на шофьорите не само с водачите, но и с пешеходците. Шофьорският курс не е нито само началото, нито краят, а само елемент от обучението. От най-ранна детска възраст трябва да се развиват уменията за осъзнаване на риска на пътя. Манталитетът се формира в ранна възраст. Трябва да се създава култура на движение по пътя, за да може когато станат шофьори да осъзнават отговорността си“, заяви Крумова.

 

Агенцията подготвя вече концепция за промяна на обучението по пътна безопасност в училищата.

 

„Въпросът не е толкова дали да са в часа на класния, а да променим методиката и да вкараме професионалисти и практици в часовете“, заяви Крумова.

 

След 7 клас трябва да се прави първа проверка на знанията на децата за пътното движение и как да става безопасно, заяви още шефката на държавната агенция.

 

„След 14-годишна възраст децата могат вече да са самостоятелни участници като карат велосипед на пътното платно. Не можем да ги пускаме на пътя без да знаем те доколко са усвоили безопасното движение“, каза Крумова.

 

Шофьор на тролей наби водач на кола в София (СНИМКИ)

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Подобни статии

Back to top button