„Нанков и Аврамова са раздали авансово милиард“: Задочен спор и обвинения за строежа на АМ „Хемус“

„Ще проверя коя фирма представлява протестиращите строители, които са се събрали днес пред НС. За АМ „Хемус” са раздадени 1 милиард лева като аванси на фирми, които ще участват в строителството. Парите са във фирмите и са дадени преди 2 години по времето на г-н Николай Нанков и г-жа Петя Аврамова. Нека фирмите отговорят къде са тези средства. Съвсем малка част от тях са усвоени”.
Това заяви в студиото на „Здравей, България“ регионалният министър Виолета Комитова. Тя поясни, че не разбира от кого протестиращите си търсят парите – дали от регионалния министър или от работодателите.
„Слушах в предишната политическа кампания, че АМ „Хемус” ще се завърши до 2024 г. Търсех документи в Регионалното министерство за този срок. Накрая установих, че имаме договори за строителство на отсечките 1-3. Г-н Нанков и г-жа Аврамова са сключили договори тези 51 км да се построят за 60 месеца. Тоест, това е по 1 км на месец. При останалите отсечки обаче нямаме разрешение за строеж. В последните три участъка дори не е ясно от къде ще мине трасето”, каза още Виолета Комитова.
По думите й много министри я нападат без основание.
„Виждате, че срещу мен излизат много министри. Държат колективно да ме нападат. Това е акция на някаква глутница. Аз просто казвам истината. Дори да питаме кой работи по отсечка 4, няма да получим отговор. Лъжите на Нанков започват да ми идват в повече. Той не опроверга моите твърдения, а се опитва да ме обижда в лично качество. Нанков се държи като дете, на което сме му изяли десерта, защото му прекъснахме пътя на парите от МРРБ към АПИ и фирмите”, заяви регионалният министър. Комитова официално покани Николай Нанков на публичен диспут по инфраструктурните проекти.
По-късно в ефира на NOVA бившият директор на „Автомагистрали” Стоян Беличев категорично заяви, че не е имало незаконно строителство на „Хемус”.
„Г-жа Комитова говори за анонимен строител на автомагистрали. Има един единствен строител и това е държавното дружество „Автомагистрали”, допълни той.
Регионалният министър коментира и казуса около „Автомагистрали – Черно море”.
„Имаме 56 милиона лева, осигурени на нашето държавно търговско дружество „Автомагистрали – Черно море” за ремонт на „Тракия” – от Чирпан до Стара Загора. По този договор бившият шеф Стоян Беличев възлага на 9 фирми работа на стойност 199 милиона. С едни измамни договори ангажира фирмите да работят и днес този проблем изскача.
Темата коментира пред бТВ и бившият регионален министър Николай Нанков. Той бе категоричен, че по времето на ГЕРБ незаконно строителство не е имало.
„Ако има незаконно строителство на АМ „Хемус“, то е извършено от „Автомагистрали“ ЕАД. Магистралата е цялостно планирана с обозримия срок 2024 г. Подготвителните дейности в един огромен линеен строителен обект отнемат около 80% от времевия етап за завършването на проекта“, каза Нанков.
„Магистралата в участъците „Боаза“, „Белокопитово“, „Буховци“ се строеше и вече беше пусната през 2019 г. От пътен възел „Боаза“ до разклона за Ловеч и Плевен всички строителни разрешения бяха издадени, бяха направени подробни устройствени планове (ПУП) и започна реалното строителство. Във всички останали отсечки бяхме на етап започване на строителство в рамките на 2021 г.“, добави той.
Нанков е категоричен, че за всички лотове, по които се е строяло, е имало необходимите разрешения.
„За 4, 5 и 6 участък има готови проекти, приети в АПИ. ДНСК са подали грешни данни. За 7, 8 и 9 също има готови идейни проекти, там ще се променя трасе. В рамките на две години предстои завършването на четирите важни процедури по ПУП, отчуждаване, проект и разрешение за строеж в участъка между Велико Търново и Търговище“, каза още бившият регионален министър.
Нанков заяви, че по време на управлението на ГЕРБ, незаконно строителство по АМ „Хемус“ не е имало и че по 4, 5, 6, 7,8 и 9 участък не е строено, а са извършвани подготвителни дейности.
Той отрече твърдението на служебния регионален министър Виолета Комитова, че са завършени 4 % от магистралата, но са изплатени 71 % от парите.
„Под 35% от стойността на АМ „Хемус“ са дадени като аванс, обезпечени с банкови гаранции и застраховки. Преди три седмици АПИ изплати малко над 35 млн. лв. за извършени строителни дейности към „Автомагистрали“ ЕАД“, добави той
Гешев за правосъдните реформи: Ще се върне престъпността от 90-те
Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.
За още новини от България кликнете ТУК