БългарияНа ФокусПоследни новини

Борисов: „Промяната“ ни отдалечи с хиляди километри от Шенген

“Промяната” ни отдалечи с хиляди километри от Шенген и от еврозоната, заяви лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов по време на форум в София, посветен на Шенген, организиран от БСК. България незабавно трябва да има редовно правителство, трябва да гарантираме на австрийските ни партньори, че ще има нулева миграция, продължи Бойко Борисов. “Имам голям опит във вкарването на България в чакалнята на еврозоната и знам как работи нашето семейство. Винаги съм гледал на Европа като на семейство, но в това семейство всеки има своята задача. България свърши ли своята задача през последните 4 години? Категорично не. С какви очи да застана пред австрийския канцлер и да кажа, че през последните години външната граница се пази добре?”, попита риторично Бойко Борисов.

“Преди от Белия дом ни даваха за пример. От Дейвид Камерън до Виктор Орбан идваха на нашата граница да се учат. Нулева миграция – Балканският път беше затворен. След това обаче какво се случи, колко полицаи загинаха и защо? Защото нямаме стабилно управление в страната”, каза още той. По думите му сега балканският път работи. През ден, обикновено в катастрофи, хващат по 10-20 нелегални мигранти. “Ако ние българите не се стегнем, никой не ни е виновен”, заяви лидерът на ГЕРБ.

“Благодарни сме на европейското ни семейство, което даде 300 млн. лв. да си дооборудваме границата. Затова се прие моята доктрина, изнесените центрове за миграция да са в Турция, в Африка – да не са на територията на ЕС. Затова пазех дружбата с Турция, заради ЕС”, заяви Бойко Борисов. Той обясни, че знае какво трябва да бъде направено и знае как да го направи.

Бяхме покрили и всички критерии за еврозоната и трябваше да приемем еврото заедно с Хърватия, но и това не се случи, обясни лидерът на ГЕРБ и добави, че бизнесът плаща за това, което беше сътворено през последните четири години, плащаме и по 1 млн. лв. на ден по договора, който беше подписан с турската компания “Боташ” за пренос на газ.

Загубите от това, че не сме в Шенген са 834 млн. евро на година, каза по време на форума Мария Минчева, зам.-председател на БСК. Това намалява конкурентоспособността на бизнеса. Транспортните компании имат между 5% и 20% допълнителни разходи от това, че трябва да чакат на границите, а това влиза в цената на крайните продукти. Допълнителните вредни емисии от чакането на превозните средства на границата съответстват на годишното потребление на ток на 28 хил. домакинства, стана ясно от думите на Мария Минчева.

Всеки камион губи по 200 евро на собственика от чакането на границите, каза Андрей Новаков, евродепутат от ГЕРБ/ЕНП. Опашките по границата с Румъния не са проблем само на България и Румъния. На границата при Дунав мост 2 може да бъде видян германски камион, с турски стоки и полски шофьор за италиански клиент, обясни Андрей Новаков.

На 10 октомври предстои да бъде отправено предложение към Съвета на ЕС да бъдат премахнати проверките по сухопътните граници за България и Румъния, каза по време на форума Йорданка Чобанова, ръководител на Представителството на Европейската комисия в България. Тя подчерта, че с твърдата подкрепа на ЕК по този въпрос очаква до края на годината решението да бъде взето.

От всичките 27 страни членки на ЕС има само четири, които не са част от Шенген, а от тях само България и Румъния са част от континентална Европа. Другите две страни са Ирландия и Кипър.

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Евгени Минчев и Атанас Мангъров в листите на БСП

Подобни статии

Back to top button