БългарияНа ФокусПоследни новини

Единият от сблъскалите се влакове тръгнал без разрешение. Можеше ли трагедията да бъде предотвратена?

Товарният влак на БДЖ е тръгнал в 15.56 часа от гара Кремиковци без изходен сигнал т.е без разрешение. Това се казва в съобщението за катастрофата във вътрешния бюлетин за произшествията на Национална компания „Железопътна инфраструктура“, цитирано от Дир.бг

Това е и най-вероятната причина за тежкия влаков инцидент, при който челно се сблъскаха две товарни композиции. Двама души загинаха – един машинист и един служител на БДЖ. А пестима души са ранени. 

Секунди преди челния сблъсък на двата товарни влака в района на спирка Локорско вчера е бил направен опит трагедията да бъде предотвратена, като е изключено напрежението в контактната мрежа. Двата локомотива на БДЖ-Товарни превози, които са били начело на композицията от 15 вагона със скрап, обаче са дизелови, т.е. не са спрели да се движат.

Композицията на частния жп превозвач PIMK, която е била от 32 вагона, натоварени с контейнери, пък е отпътувала в 15.49 часа от гара Световрачане. Тя също е била с два локомотива – водещият е бил електровоз, а вторият – дизелов.

От бюлетина на НКЖИ става ясно още, че движението в междугарието Кремиковци-Световрачане се ръководи от дежурен диспечер в Централно управление.

Един час след катастрофата дежурният диспечер по жп линията Илиянци-Карлово и дежурният ръководител в гара Кремиковци са отстранени от смяна. Снощи ресорният зам.-министър Бисер Минчев бе освободен от поста си, а министърът на транспорта Красимира Стоянова поиска и оставките на шефовете на НКЖИ и на „БДЖ – Товарни превози“.

Става въпрос за поне няколко грешки, смятат експерти

„Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата”, коментира пред НОВА председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

Експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.

„По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.

Няма завишени нива на радиация след инцидента

„Появи се информация, че вследствие на това, че в едната влакова композиция е превозвала скрап има опасност от радиация при изгаряне на скрапта, но няма никакво замърсяване на въздуха”, обясни кметът на район „Кремиковци” Лилия Донкова пред НОВА.

По нейни думи добрата новина е, че токът на електрическият влак е бил спрян навреме преди да се случи самата катастрофа.

„Това е спасило човешки животи, защото хората от електрическия влак са успели да слязат”, добави Донкова.

Войната в Израел приключи

За още много интересни статии ни последвайте във фейсбук – Bulletin.bg

Подобни статии

Back to top button