Трима отстранени заради катастрофата край Локорско, нарушенията на правилата зачестяват
Новият министър обяви нулева толерантност към нарушителите

Нулева толерантност към нарушителите на жп правилата обяви новият министър на транспорта Гроздан Караджов. На пресконференция днес той обяви, че трима служители са отстранени от длъжност заради тежкия инцидент с две жертви, при който се челно се сблъскаха два товарни влака край Локорско.
„Поставям задача на всички дружества нито една катастрофа повече в жп транспорта, подчерта Караджов. Разисквахме пробивите в системата за безопасност и как те най-ефективно да бъдат запълнени, така че гражданите да могат да се движат спокойно. Обявяваме нулева търпимост оттук нататък към всякакви дори незначителни нарушения в дисциплината, правилата и нормите за жп транспорт“, каза Министър Караджов.
И отчете, че нарушенията на правилата зачестяват, но се толерирали, защото не водели до сериозни инциденти.
„Има тенденция на зачестяване и на повтарящи се нарушения на процедурите. От докладите на колегите става ясно, че има зачестили излизания на червен светофар от страна на машинистите, съгласувано устно с дежурния диспечер , има и несъгласувани излизания на червено. А такива излизания са минавали между капките, но водят и до тежки катастрофи“, каза Караджов.
И допълни, че има и технически пропуски в системите за сигурност.
„Голям проблем са т. нар развързани гари, несвързани със системата за сигурност и там се отваря възможност да се излезе от необозначен коловоз и да се навлезе в трасето на влаковете без да се отбележи това в системата за сигурност. Има и разрешения за маневри, когато се окаже коловозът зает, се посреща пътнически влак примерно с маневрен, а такива неща са недопустими. Толерирането на подобни нарушения представлява онази малка врата, през която едно малко нарушение води до фаталните последици от последната катастрофа край Локорско“, категоричен е Караджов.
Дадена е задача на ръководството на БДЖ и на служителите в Министерството на транспорта освен човешки контрол, да се търси начин и за техническо обезпечаване и двойно презастраховане, за да се избегнат подобни инциденти.
„Освен процедурите, които действат в момента, трябва да мислим и за система за вторичен контрол, там, където е възможна човешката грешка, да има система за технически контрол, която да натиска бутона стоп, независимо дали човек е допуснал грешката. За да се случи това, на компаниите е даден срок до края на седмицата да анализират слабостите в системата за безопасност и да изпратят доклад с мерки, които искат да се реализират в мрежата, така че да няма повече катастрофи“, посочи министърът.
До месец новите мерки трябва да се приведат в действие, обяви министър Караджов.
Тежка катастрофа взе жертва на „Цариградско шосе“ в София (СНИМКИ)
За още много интересни статии ни последвайте във фейсбук – Bulletin.bg