Аварийните предупредителни светлини на таблото и какво значат
Модерните автомобили са пълни с електроника и сензори, които следят абсолютно всичко случващо се с превозното средство. Периодично светва някоя лампичка на таблото и се чудиш какво точно значи? Тук идваме на помощ!
Ето списък с аварийните предупредителни светлини на таблото и тяхното значение:
Обикновено този сигнал излиза когато наближи време за нужната сервизна инспекция/подмяна на консумативи,
но също така(особено ако свети в червено) е възможно да показва проблем в някой от модулите на автомобила за които няма специфично означение.
Вероятно всеки познава това изображение, ако все пак вратите, капака и багажника са затворени, а то продължава да свети, просто имате повреден/замърсен датчик.
Тази светлинка индикира, че овърдрайв системата е изключена ръчно.
(Повечето американски автоматици имат такава система)
Това е индикатора за подгревните срещи при дизеловите автомобили.
Принципно при завъртане на ключа изгасва и сте готови да запалите, но ако лампата продължава да свети и след това – най-вероятно просто не работят. Повечето модерни дизели или изписват грешка или обозначават индикатора в друг цвят ако подгрева не работи.
Повишена температура на охладителната течност или липса на такава. Възможните причини са много – липса на охладителна течност, проблеми с вентилатор/виско, та дори и не-добре затворена капачка на радиатора.
Авариен режим на двигателя и намалена мощност. Тук ‘самодиагностиката’ трябва да се избягва.
Проблем със защитната система на автомобила, обикновенно се появява при вече работещ автомобил.
Проблема се решава със сервизен ключ или преубочаване.
Този сигнал на таблото напомня, че трябва да си смените маслото. А, ако вече сте го направили, то има вероятност просто да не са ‘занулили’ брояча.
Липса на течност за чистачки.
Този индикатор присветква, когато тракшън контрола се активира.
Рядко срещан, но изключително неприятен сигнал. Появява се когато скоростната кутия прегрява, а ако има ! вътре имате сериозен проблем с автоматика. И при двете положения колата влиза в авариен режим.
Липса на масло, лошо налягане на маслото или повреден датчик.
При всички положения си проверете нивото на маслото.
Повреден датчик или модул на АБС системата.
Повреден ейрбег или модул свързан със системата, възможно е дори датчик за колана.
Сигнализира ниското напрежение в акумулатора. Причините обикновено са две:
Акумулатор или алтернатор.
Възможностите се няколко:
Ръчната спирачка е активирана, проблем с ръчната спирачка или датчика за нея.
Светне ли „Check Engine“ отново силно препоръчваме да се обърнете към специалист веднага,
възможностите за повреда са прекалено много.
Индикира дали има активиран cruise control(автопилот).
Сигнализира за ниско ниво на течност в „DEF“ резервоара при дизеловите автомобили.
Това е индикатора за светлините за мъгла.
Отново предимно при американските автомобили, този индикатор показва, че капачката на резервоара не е завъртяна добре.
Изключен ESP/Traction control, било то ръчно или заради проблем в системата.
Проблем с ДПФ филтъра, вероятно задръстен.
Сигнализира, че някоя от екстериорните крушки е изгоряла.
Този индикатор показва, че имате ниско налягане в някоя от гумите.
Уличният хулиган – BMW E60 supercharged от ZENDER MOTORSPORT!
Ако статията Ви е харесала, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.
За още любопитни материали цъкнете ТУК.