БългарияПоследни новини

Джамбазки: Само за година пакетът „Мобилност“ ще увеличи въглеродните емисии в ЕС с 2,9 милиона тона

Евродепутатът от ВМРО/ЕКР Ангел Джамбазки публикува графика, на която е показано как ще повлияе изискването за връщане на камионите в държавата по произход на околната среда. Данните са на база оценка на въздействието, направена от Европейската комисия.

 

Според нея това ще доведе само през 2023 г. до 1,9 млн. допълнителни курса на камионите, 2,5 милиарда повече изминати километри и 2,9 милиона тона повече вредни емисии в атмосферата.

 

Джамбазки коментира, че не може Европейски съюз, който настоява за въвеждането на т. нар. „Зелена сделка“ да подкрепя политика, която ще доведе до замърсяване на атмосферата в такива размери.

 

„Миналата седмица Европейската комисия публикува проучване, което потвърждава притесненията на България и някои други държави от географската периферия на ЕС относно отрицателното въздействие, което Пакетът за мобилност на ЕС би имал върху повишаването на въглеродните емисии и замърсяването на околната среда. Върху същата тази околна среда, която ЕС си поставя за цел да защитава чрез икономическото самоубийство наречено „Зелена сделка“.

 

Връх на наглостта разбира се, беше т. нар. „връщане на камиона“, според което камионите трябва да се връщат празни в страната на предприятието на всеки 8 седмици, преди да им бъде позволено да продължат работата си. Това беше и най-скандалната част от пакет „Мобилност“. След връщането на шофьора, предложено с цел по-добър социален живот на шофьорите, докладчиците в Европейския парламент откриха и нужда от подобни „социални права“ за камионите. Вероятно, за да се върнат да си поприказват с приятелите камиони и ремаркета. Без значение от трите милиона тона допълнителни емисии въглероден двуокис и няколкото милиарда километри празни курсове. Всичко това, разбира се, докато върви дискусията за „Зелената сделка“. Зелено, та дрънка.

 

Припомням, че Мобилният пакет беше приет от Европейския парламент през юли миналата година, като по този начин бяха потъпкани правата на транспортните превозвачи с цел бизнесът им да бъде задушен в полза на германските, белгийските, френските и холандските компании. Ще изисквам от Европейската комисия да преразгледа връщането на камиона, защото първо, ощетява стотици хиляди български семейства и второ, защото трябва да се противопоставим на ужасяващия двоен стандарт, демонстриран от чиновниците в Брюксел и ядрото на ЕС“, написа Ангел Джамбазки.

 

 

Ангел Джамбазки срещу бивш македонски дипломат, който твърди, че България иска да присъедини към себе си РСМ

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Подобни статии

Back to top button