БългарияНа Фокус

Европа се изсмя в очите ни със задкулисния фарс “Мобилен пакет”

Задкулисни договорки, ехидни усмивки, престъпно съглашателство. Така най-точно могат да се опишат едва с няколко думи събитията от изминалата нощ – преговорите между Европейския съвет, Комисията и Парламента, отразени от евродепутата от ВМРО Ангел Джамбазки. А целта на срещата бе намирането на консенсус по пакет “Мобилност”.

 

По думите му “консенсус” по мобилния пакет има, но само за Западна Европа и единствено в нейна полза. А ние, държавите от Източна Европа отново оставаме второ качество, отново за нас се прилага двойният стандарт, отново ще губим много повече, отколкото ще спечелим.

 

Ето как евродепутатът Ангел Джамбазки, който се бори за правата на транспортния сектор в Източна Европа още от началото на обсъждането на скандалната европейска реформа, описва събитията от изминалата нощ:

 

“Задкулисният фарс „Мобилен пакет“

 

Рано тази сутрин на междуинституционалните преговори по пакет „Мобилност“, който засяга стотици хиляди българи, беше постигнат нещо като компромис. Ако съдим по ехидните усмивки на преговарящите от Западна Европа, то за тях това наистина е работещ компромис. Ако съдим обаче по недоумяващите погледи на представителите на Централна и Източна Европа, постигнатият текст представлява просто поредното недоразумение в сагата с новите правила за транспортния сектор.

 

Как се разви вечерта?

 

Всичко започна бавно. Около 21 ч. се събраха представителите на Европейската комисия, Съвета и Европейския парламент, за да преговарят за четвърти път как трябва да изглежда финалният текст на пакета. Както и на предишните преговори, разговорът започна трудно. Това разбира се дължи на факта, че хора, които не са виждали камион и на картинка, са се събрали да решават по какъв начин да се регулира секторът на международните превози. След постигане на съгласие по три от обсъжданите повече от 20 въпроса преговорите отново забуксуваха. Представителите на Германия и Франция имаха готово решение на проблема.

 

В 1.45 ч. след полунощ беше обявена 20 минути почивка под предлог да се избистрят позициите на различните делегации от страна на Съвета и Европейския парламент. Тази 20-минутна почивка се проточи 4 часа, по време на които всички докладчици в сянка бяха грозно игнорирани от страна на преговарящите. Подхвърляха се листове с многозначни предложения без никаква яснота относно това как се развиват задкулисните договорки. В крайна сметка в 6 часа и 15 мин. сивите кардинали поднесоха финален текст, който не беше обсъден точка по точка, а просто обявен за приет.

 

Европейската комисия в лицето на новия комисар по транспорт Адина Валеан осъди както подхода на преговарящите, така и съдържанието на постигнатите „компромиси“. Това разбира се не трогна французойката от алжирски произход, председателстваща комисията на ЕП по транспорт и туризъм, както и нейния най-верен съюзник в преговорите, германеца от турски произход Исмаил Ертуг. Зелените и социалистите, които иначе много държат на екологичните стандарти, очевидно нямат нищо против стотици хиляди камиони да се връщат празни до страната, в която са регистрирани, изхвърляйки милиони тонове въглероден диоксид. Тежък случай на лицемерие и потресаващ двоен стандарт!

 

Документът предстои да бъде гласуван от Парламента и Съвета. Все още има шанс да се преборим и защитим нашите интереси. Нужно е обаче още по-дълбоко сътрудничество между правителството, Европейските представители и бранша. Борбата продължава!”

 

КАКЪВ Е ПОСТИГНАТИЯТ “КОНСЕНСУС”? 

 

Шофьорите ще могат да спят в кабината не повече от 45 часа и ще бъдат задължени да се връщат поне веднъж на 4 седмици в страната, в която е регистрирано транспортното средство, независимо в коя част на Европа се намират.

 

Камионите ще трябва да се връщат в страната поне веднъж на 8 седмици.

 

България е сред страните, които най-много се противопоставят на задължителното връщане, най-вече на камионите.

 

Шофьорите ще могат да спят в кабината не повече от 45 часа и ще бъдат задължени да се връщат поне веднъж на 4 седмици в страната, в която е регистрирано транспортното средство, независимо в коя част на Европа се намират.

 

Камионите ще трябва да се връщат в страната поне веднъж на 8 седмици.

 

България е сред страните, които най-много се противопоставят на задължителното връщане, най-вече на камионите.

 

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Подобни статии

Back to top button