БългарияПоследни новини

Манолова обеща да пътува само с градски транспорт, ако стане кмет

Мая Манолова представи програмата си за управление като кандидат за кмет на София. Сред очакваните обещания за по-чиста, по-зелена и дигитализирана столица, тя бе категорична, че ще задължи себе си и общинските служители да пътуват само с градски транспорт.

 

„Кметът и общинските служители ще ползваме градския транспорт“, обеща Мая Манолова.

ТРАНСПОРТ

По отношение на подобряването на транспорта в София са набелязани няколко мерки. Облекчаването на трафика ще мине през допълнителни инвестиции в градския транспорт, който да поеме придвижването на все повече столичани.

„Продължаваме развитието на метросистемата с три продължения – от Орлов мост до зала „Арена Армеец“, от Бизнес парка до Околовръстното шосе за връзка с Лифта на Симеоново и от Метростанция „Люлин“ до Околовръстния път“, посочи Мая Манолова.

Другите важни задачи са 5 нови трамвайни трасета и 5 буферни паркинга, свободно от автомобили движение по трасетата на градския транспорт – с бусленти и автономни трамвайни трасета, довеждащи връзки от кварталите до метрото и премахване на привилегиите за безплатно паркиране в Синя и Зелена зона на висши общински служители.

ДИГИТАЛИЗАЦИЯ

Тя ще направи всичко възможно, за да може, без да бяга от личната си отговорност, да позволи на граждани да участват в управлението на София. За целта ще бъдат въведени електронни референдуми, базирани на блокчейн технология.

„Блокчейн е не просто най-сигурната технология, а е инай-ефективната антикорупционна мярка, защото не допуска вмешателство и гарантира истинност на резултата“, аргументира се Мая Манолова.

Тя възнамерява да дигитализира 90% от услугите в Общината, в това число и обществените поръчки. Така, по думите й, „всеки документ ще може да се изпраща и получава с клик, вместо в плик“.

 

ЧИСТОТА НА ВЪЗДУХА

Манолова обяви и редица мерки за справяне със замърсяването на въздуха в столицата. 

В дни с голямо замърсяване ще бъде ограничен достъпът на най-замърсяващите автомобили до критичните зони. Ще бъде въведен „бял билет“ – напълно безплатно пътуване в градския транспорт в опасните дни.

„Такъв до момента не е въвеждан. А зелен билет за 1 лев Столична община въведе само два пъти за последните 4 години“, поясни Мая Манолова.

Ще бъдат завишени контролът и санкциите срещу горенето на отпадъци, планира се и подменяна на печки на твърдо гориво с незамърсяващи уреди. Екипът на Манолова ще настояваме енергийните помощи да се предоставят единствено за отопление с ток, парно или газ.

 

„Ще мием улиците не веднъж годишно, преди избори, а редовно – както е записано в договорите на сметопочистващите фирми – поне 12 пъти годишно. И не само централните, но и кварталните улици“, обеща Манолова и добави: „Ще разположим станциите за измерване на чистотата на въздуха заедно с гражданите – на критичните места, а не в парковете. А данните ще се публикуват в реално време.“

СМЕТОСЪБИРАНЕ

Сметосъбирането и обработката на боклука в София са друга основна задача пред нея.

„Днес са най-скъпата услуга -170 млн. лв. годишно. Всеки четвърти лев от данъците на столичани отива за боклука. Чиста ли е София за тези пари? Доволни ли са гражданите? Някой попита ли ги? Не! Столична община обяви предизборно обществена поръчка за 500 млн. лв. за следващите 5 години. И както се видя – ще чистят същите фирми, които чистиха и досега. Така че трябва да съобразим програмата си с този факт“, смята Манолова.

Тя ще предприеме единствения възможен ход при описаната от нея ситуация – публично обявяване на договорите, контрол и драконовски санкции.

„Потъването на парите на софиянци продължава и в завода за боклук. Скъпото гориво, което се произвежда там – РДФ – се загробва в сметището в Долни Богров. Транспортът и изгарянето му през следващите години, според предизборната поръчка на общината, ще струва 20 млн. лв. годишно. Толкова ще струва и годишната издръжка на инсталацията за горене на боклука, ако бъде изградена + още 310 млн лв. за нейното изграждане“, добави Манолова и обяви, че съдбата на инсталацията ще бъде решена от столичани на местен референдум.

ЗАСТРОЯВАНЕ

Една от най-важни задачи пред екипа на Мая Манолова ще бъде борбата с презастрояването. Междублоковите пространства, детски площадка и паркове ще бъдат превърнати в защитени от багери зони. Собствениците на тези имоти ще бъдат обезщетявани и освобождавани от такса смет за терени за озеленяване.

Ще се акцентира върху северната част на София. Идеята е тя да бъде превърната в привлекателна зона за нискоетажни сгради и еднофамилни къщи. Общината ще изгради инфраструктура и ще осигури транспортни връзки за северния град, разположен между полите на Стара планина и Северната тангента. Центъра на този нов квартал ще бъде на терена на летището в Доброславци.

Ключово е намерението инвестициите да бъдат насочвани не само към центъра на столицата, а и към зони като „Люлин“, „Младост“, „Панчарево“. Във всеки голям квартал трябва да има културен център, спортна зала, училища и достатъчно детски градини и площадки.

Ремонтните дейности ще бъдат насочени към изграждане на канализация и тротоари в София.

Домусчиев: Точат НЗОК с излишни стентове

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Подобни статии

Back to top button