BulletinНа ФокусПоследни новиниСвят

Мета пусна нова социална мрежа, която цели да конкурира Туитър, вече има 5 милиона потребители

Фирмата Мета, която притежава Инстаграм и Фейсбук, пусна новата си социална мрежа – “Threads” (бел.ред. – преведено буквално значи “нишки”, също се използва за тема във форум). Апликацията е достъпна безплатно за САЩ, Великобритания и още 100 държави, но не е официално пусната в Европейския съюз поради съображения за сигурност за личните данни. 

Марк Зукърбърг цели да създаде конкуренция на милиардера и собственик на Тесла и Туитър Илон Мъск, който според него губи потребители и рекламодатели с бързи темпове. Зукърбърг и Мъск имат сериозна вражда откакто собственикът на Тесла закупи Туитър и дори наскоро организираха ММА битка помежду си – която предстои да бъде обявена официално.

Идеята на Зукърбърг е да пусне социална мрежа, подобна на Туитър, с по-дълги публикации и подкрепяна от знаменитости и фирми, които са напуснали социалната мрежа на Мъск заради липса на ограничения в свободата на словото.

Мета споделя, че редица знаменитости като Гордън Рамзи и Шакира вече са сред потребителите, както и фирми като HBO и Нетфликс. 

За да се влезе в Тредс е необходим акаунт в Инстаграм, след което потребителят може автоматично да следва същите хора, които следва в предишния си акаунт. Вместо туитове, публикациите се казват тредове. Те могат да бъдат с 500 символа дължина, сравнено с 280-те символа на Туитър.

Според Зукърбърг има нужда от апликация за публични разговори с над 1 милиард души в нея, но Туитър не е успяла да го постигне. Те описват Тредс именно като място за бързи новини и публични дебати, която е основана на успеха на Инстаграм. 

Туитър има значително по-малък брой потребители от тези в платформите на Мета – 250 милиона души ползват социалната мрежа на Мъск, докато близо 2 милиарда души ползват Инстаграм.

Същевременно Туитър срещна проблеми, след като Мъск силно ограничи бройката публикации, които потребителите могат да разглеждат всеки ден поради притеснения от фирми за събиране на данни, които ползват Туитър за да тренират изкуствен интелект. 

Въпреки стабилната подкрепа от знаменитости и корпорации, с която започва Тредс, не е сигурно дали ще успее да превземе публиката на Туитър. Друга апликация, Мастодон, от години се опитва да бъде алтернативата на социалната мрежа на Мъск, но засега има ограничен брой потребители и растежът и е нищожен.

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от света кликнете ТУК

Джо Екзотик от хитовия сериал „Крал на тигрите“ се кандидатира за президент на САЩ от затвора

Подобни статии

Back to top button