You are currently viewing Мистерия: Оцелял твърди, че са се спасили 8 души, а в автобуса ковчег са намерени 44 тела

Мистерия: Оцелял твърди, че са се спасили 8 души, а в автобуса ковчег са намерени 44 тела

Прокуратурата и разследващите с първи подробности след тежката катастрофа на АМ „Струма“ с десетки загинали македонски граждани. Според говорителя на главния прокурор Сийка Милева очевидец е разказал, че са се спасили 8, а не 7 от пътниците. В автобуса пък са открити труповете на 44 души, а не на 45, както се предполагаше първоначално. 

 

„Телата със сигурност бяха 44. Изследваните също са толкова. Граничният контрол на КПП „Капитан Андреево“ е фиксирал 52-ма пътници в автобуса. Остава варианта някой от пътуващите по списък да се е прекачил в друг автобус“, поясни заместник-главният прокурор Борислав Сарафов.

 

 

Според Сийка Милева думите на оцелелия за 8 спасени може да се дължат на „недобър спомен“. Тя обаче нарече мистерия липсващия осми човек.  Възможно е и някой от пътниците в автобуса да се е прекачил на територията на България в някой от другите автобуси от туристическата група и затова пътниците да са с един по-малко.

 

„Разпитани са двама от пътуващите в автобуса. Те са били будни и дават изключително обективна информация. Показанията им се припокриват напълно, поради което ги приемаме за напълно достоверни и коректно изложени. Днес ще бъдат разпитани още двама от настанените в „Пирогов“, добави Сарафов.

 

Разследващите отново отрекоха информацията, че в автобуса е превозвана контрабанда на гориво или пиротехнически средства. 

 

„На местопроизшествието са намерени 3 туби, в които имало остатъци от гориво“, уточни Сарафов.

 

Разследващите също така са категорични, че трагедията не е предизвикана от терористичен акт.

 

„Назначени са различни експертизи – пожарна, автотехническа и комплексна. Те ще дадат отговор на въпроса защо и как се стигнало до фаталния инцидент. Прокурори ще пътуват до Скопие, за да занесат молба да правна помощ и да вземат ДНК проби от роднини на близките, за да ги идентифицираме. След това ще може да се освободят телата“, добави Сарафов.

 

Борислав Сарафов обяви, че резултатите от проверката към момента насочват към потвърждаване на версията за човешка грешка. В същото време е установено, че проблем с пътната маркировка действително има и е напълно възможно това да е спомогнало да се стигне до тежкия инцидент.

 

Български следовател и прокурор заминават утре за Скопие.

 

„Те ще занесат молбата ни за правна помощ и вероятно още утре ще получат ДНК профилите на роднините на жертвите. Ще ги сравняваме с ДНК профилите на загиналите, изготвени от нашите медици”, добави Сарафов. И уточни, че в молбата за правна помощ се иска информация за това дали автобусът е имал право да напуска РСМ.

 

Водещият следовател по случая разкри още, че на мястото на инцидента има спирачни следи – и преди, и след мантинелата. Назначената авто-техническа експертиза пък трябва да установи с каква скорост се е движел автобусът непосредствено преди катастрофата.

 

„Мантинелата, която разделя магистралата от отбивката, е отнесена. Част от нея е намерена под предните гуми. Между предните гуми и предната врата се намира резервоарът. От удара предната врата изхвърча. Всички се струпват на средната врата, защото предната е в огън и няма как да се мине. Задната врата се оказва затисната от мантинелата“, разкри следовател.

 

Оцелелите разказват, че веднага след удара са започнали интензивни пламъци в дясната част на автобуса. Веднага са започнали опити да се отворят прозорците на превозното средство. Предната врата в момента на удара е изхвърчала.

 

Въпреки че това обаче, пътниците не са могли да излязат оттам, защото в тази част на автобуса вече е горял силен пожар. Всички са се струпали към средната врата, която обаче се оказва затисната от мантинелата на лявото платно.

 

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК