„Някои хора скачаха от вратите“: Разказ от запалилия се влак Варна-София

След поредния инцидент с влак на БДЖ – разказват очевидците. Вчера пламна локомотивът на мотрисата по маршрута Варна-София, за щастие пострадали и загинали нямаше.
„Към 13.15 ч. влакът спря малко след Стара Загора. Зачудихме се какво става. По едно време усетихме, че падна пантограха, което значи, че спря тока. Влезе кондукторката и с леко притеснена каза, че локомотивът се е запалил, но засега няма опасност за нас. Част от пътниците панически се насочиха към вратите и започнаха да скачат. Като видяха, че пожарът не е толкова голям, малко се успокоиха”, разказа Петър Тодоров пред НОВА. Той е един от пътуващите във влака.
По думите му място е пристигнал локомотив, който трябвало да издърпа композицията до Стара Загора. И допълни, че пътниците чакали автобуси, които да ги превозят също до града, където да изчакат да бъде пригоден нов локомотив и да стигнат до крайната си дестинация – София.
Тодоров посочи, че във влака са пътували около 130 – 140 души. Той разказа още, че кметовете на съседните села са се появили първи на мястото на инцидента и са предложили вода на хората.
Нели Салтова също е била сред пътниците, разказа, че се е качила на Нова Загора и след Стара Загора влакът спира.
„Видяхме как кондукторките тичат по вагоните и носеха пожарогасители. След 5-10 минути казаха без паника да слизаме от влака“, каза жената пред бТВ.
По думите ѝ пожарните екипи пристигнали 10-15 минути по-късно.
„Много бързо се овладя пушекът, който излизаше от локомотива. Ние изчакахме на поляната. За щастие, времето беше хубаво и имаше облаци, за да издържим на жегата. Донесоха ни вода, даже дойде линейка и лекар се поинтересува дали сме добре“, разказа Салтова.
Според нея са пътували около 190 човека във влака. „Нямаше паника, не сме се блъскали. Помагаха ни да слизаме – много хора бяха с багажи. Около 3 часа стояхме там. Дойде един малък влак и ни качиха за София, дадоха ни по една вода и една вафла“, допълни тя.
От началото на годината това е четвърти подобен инцидент в БДЖ. Защо се стига до такива случаи и твърде стари ли са локомотивите – коментира изпълнителният директор на „Оперативна дейност” в БДЖ Анатоли Атанасов.
„Тече разследване, още не е ясно точната причина за запалването. Този е най-тежкият случай за тази година. Основната причина е старите локомотиви. Те са на възраст 50-60 години. От тях успяхме да модернизираме около 20. С извършването на съответните видове прегледи и ремонти гарантираме до голяма стенен безопасността на локомотивите, но невинаги може да сме сигурни на сто процента”, обясни той пред НОВА.
Запалилият се локомотив е ремонтиран основно последно на 19 февруари, а на 21 юни е минал технически преглед.
За още много интересни статии ни последвайте във фейсбук – Bulletin.bg