ПП-ДБ поискаха оставката на шефа на АПИ

ПП-ДБ поискаха оставката на председателя на управителния съвет на АПИ Йордан Вълчев, заради “лъжи” по повод ремонта на злополучния участък, в който загина Сияна.
„Причините за това искане са разпространяването на невярна, заблуждаваща и подвеждаща информация относно състоянието на Републикански път I-3 в участъка между селата Телиш и Радомирци, в който на 31 март беше загубен човешки живот на едно българско дете“, каза в кулоарите на парламента депутатът от ПП-ДБ Андрей Цеков.
По думите му още през 2022 г. АПИ установява, че този участък е бил в лошо експлоатационно състояние и се нуждае от основен ремонт. Същата година през октомври е обявена обществена поръчка за изготвянето на технически проект за основния ремонт.
„Договорът е сключен през февруари 2023 г., изпълнен и разплатен изцяло през 2023 до пролетта на 2024 г. От 2024 г. имаме изготвен технически проект за основен ремонт. През лятото на миналата година Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ представя пред АПИ доклад, че участъкът между селата Телиш и Радомирци е с повишена аварийност и висок риск от пътнотранспортни произшествия. Независимо от това, че има доклад и готов технически проект АПИ не предприема никакви действия да възложи основния ремонт там. Вместо това правят 35 хиляди квадрата кръпки, текущ ремонт, които не са в състояние на отстранят конструктивните недостатъци във въпросния пътен участък“, каза още Цеков.
Във вторник той заяви, че за пътя от Плевен-София, само миналата година от АПИ са възложили дейности за 3 милиона, което е 2 пъти повече от последните 3 години преди това.
Запитан за неравностите, инж. Вълчев каза, че пътят е „достатъчно проходим, за да се движат пътните средства”.
„В момента не можем да направим основен ремонт, защото ако го затворим, няма да има връзка между Северна и Южна България”, каза инж. Вълчев.
Той каза още, че е направил проверка.
„В участъка на Телиш 35% от тежкотоварните средства са минали с превишена скорост. Има такива, които са карали със 140 км/ч“, допълни шефа на АПИ.
По думите му магистрала „Хемус” също не е поддържана, защото е нямало договори дълго време. Те били обаче подписани вече.
Инж. Вълчев беше назначен на поста председател на Управителния съвет на АПИ през 2024 г. от тогавашния служебен министър Виолета Коритарова.
За още много интересни статии ни последвайте във фейсбук – Bulletin.bg