БългарияНа ФокусПоследни новини

ПП и ДБ са похарчили над милион евро за реклама във Фейсбук

Над един милион евро са похарчили партиите “Да, България” и “Продължаваме промяната” и техните коалиции “Демократична България” и ПП-ДБ за политическа реклама във фейсбук. Това показва отчетът на библиотеката с реклами на компанията собственик на Facebook – Meta, който събира данните от 15.04.2019 г. насам, откогато информацията за бюджетите и подателите на реклами относно социални въпроси, избори или политика се обявяват публично в социалната мрежа (след скандала с “Кеймбридж аналитика” през 2018 г.), пише “Труд news”. 

Похарчените пари за политическа реклама във фейсбук от формациите в днешната коалиция ПП-ДБ:

–  „Да, България“ – 377 143 евро

– „Продължаваме промяната“ – 324 878 евро

– „Демократична България“ – 160 869 евро

– ПП-ДБ – 75 175 евро

– Ивайло Мирчев – 59 172 евро

– “Демократична България” за Христо Иванов  – 57 048 евро

– Ивайло Мирчев за “Да, България” – 39 750 евро

Общо 1 094 035 евро.

Другите големи политически рекламодатели във фейсбук за България са Европейският парламент – 318 938 евро и Европейската комисия – 98 741 евро, “Има такъв народ” – 125 471 евро и Слави Трифонов – 68 188 евро, ГЕРБ-СДС – 68 510 евро и др.

Рекордно по размер дарение за ПП-ДБ е направено в кампанията за парламентарните избори на 2 април. Сашо Дончев е дал на коалицията 500 000 лв. накуп. Като произход на 465 104.17 лв. от средствата в декларацията му е посочен дивидент от “Ди Ди Мениджмънт” АД. За останалите пари е посочено, че са от присъдени обезщетения за морални вреди от медийни сайтове.

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Стефан Янев е доволен от изборния резултат на „Български възход“

Подобни статии

Back to top button