БългарияНа Фокус

Екоминистърът сезира прокуратурата заради бездействието на институциите около заседналия кораб

Служебният министър на околната среда и водите Асен Личев сезира прокуратурата за действията и бездействието на агенция “Морска администрация” по време на кризата със заседналия кораб край Камен бряг. По думите му реакцията на администрацията, чийто ръководител вчера беше уволнен, е недопустима.

 

“Бяхме изправени пред две кризи – административна и екологична. Недопустимо е страна членка на ЕС да допусне кораб, който видимо отива към брега, който видимо е натоварен с насипен карбонит, който е забранено от ЕС да се превозва в този вид, да се блъсне в нашия бряг, да застраши водната екосистема и да застраши защитена зона Яйлата. Не случайно ги ползвам като мотив, за да ги дам на прокуратурата за разследване. Това беше причината за създадените рискове въобще”, каза Личев.

 


 

 

И допълни:

 

За мен е недопустимо страна-членка на ЕС да допусне кораб с карбамид, възмути се министърът.

 

Той призна, че това нарушение на “Морска администрация” му е дало мотив да сезира прокуратурата.

 

“Не се допуска да се пренася карбамид в насипно състояние, а защо е така, ще отговарят пред прокуратурата”, закани се той.

 

И добави, че ако товарът е бил пакетиран, е нямало да възникне никакъв проблем.

 

Асен Личев посочи, че е разпоредил прекратяване на акцията по прехвърляне на товара от кораба към друг плавателен съд, защото начинът е бил по-скоро пагубен. Според него трябва да се потърси помощ от съседни страни, а “Морска администрация” по най-бърз начин трябва да се реорганизира.

 

И отново обвини предишното управление на страната:

 

“От редовното правителство имаше само две годни неща – джипа, който се шофираше от премиера с държавни средства, и неговата мания за лична употреба – „Севда ТВ”, заяви министърът.

 

И обясни защо са били грешни действията на “Морска администрация” до сега. Не са спазили плана за разтоварване на кораба. Било е планирано товарът да се разтовари в автоматично съоръжение за пълнене на чували по един тон директно на борда. Осигурени са две баржи.

 

Тези чували е трябвало да се пренесат чрез кран, а между баржите и кораба е трябвало да бъде опънато платнище.

 

От “Морска администрация” самоволно са решили да променят плана, а като причина са посочили, че съоръжението за пълнене на чували е било повредено. Според Личев Агенцията е оставена без оборудване.

 

Екоминистърът бе категоричен, че с източване на горивото основната заплаха за околната среда е премахната.

 

Експерти от МОСВ тестват водата край кораба ежедневно. Пробите от 29 септември показват, че концентрациите на амониев нитрат са с 1,6 пъти по-високи в сравнение с тези от 25 септември. Личев посочи, че оттук нататък служителите на МОСВ ще се грижат да не се уврежда околната среда, нито да се навреди на здравето на хората.

 

Осмокласник е с комоцио след побой от по-голям ученик

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

Подобни статии

Back to top button