You are currently viewing Просветният министър поиска връщане на всички деца в клас и промяна на заповедта за тестване

Просветният министър поиска връщане на всички деца в клас и промяна на заповедта за тестване

Темпът на пристигане на тестовете не позволява да върнем всички ученици в клас, каквато беше нашата идея. Появяват се два до три пъти по-малко. Имаме тестове само за учениците от първи до четвърти клас. Това каза на брифинг министърът на образованието и науката акад. Николай Денков, цитиран от БНТ.

 

Той призова към промяна на заповедта на здравния министър. По думите му в нея е описано при какви условия могат да се върнат учениците в клас при висока заболеваемост. Това може да стане при двукратно тестване в училище.

 

Според министър Николай Денков има различни варианти на промяна на заповедта – през ротация, чрез еднократно тестване, чрез освобождаване от тестове на малките ученици, които в момента показват ниско ниво на заразяване, след тези седмици, които си бяха вкъщи.

 

От своя страна здравният министър Стойчо Кацаров потвърди, че големите ученици ще се върнат в клас следващата седмица, но не поясни кога и как ще стане това.

 

„Кой е най-издържаният от гледна точка на здравните мерки – това трябва да го решат здравните експерти. Това, което ние казваме ясно е, че след 5 седмици е абсолютно неприемливо големите ученици да продължават да седят вкъщи и да не знаем кога ще се върнат обратно в клас. През цялото време по време на пандемията имаше образование, което някъде беше на високо ниво, а на някои места качеството драстично спадаше, когато се премине към неприсъствено обучение“, подчерта министър Николай Денков.

 

Той е категоричен, че трябва да има трайно решение на проблема.

 

„Системното решение, което очаквахме беше да има тестове за всички ученици, то не се реализира, сега ни трябва друго системно решение, при което всички ученици да се окажат в клас“, отбеляза Денков.

 

По думите му снощи са пристигнали още около 40 хиляди теста, има 89 хиляди теста в склада, като няма 200 хиляди.

 

„Нямаме тестовете, които ни трябват. При това положение можем да продължим да чакаме тестовете, което е абсолютно неприемливо при настоящата ситуация или да се промени заповедта така, че учениците да се върнат“, коментира още министър Денков.

 

Според него не трябва да се правят паралели между онлайн обучението във висшите училища и в училищната мрежа.

 

„Нямам съмнения, че присъственото обучение е по-качествено. Висшите училища имат по-голяма възможност да преструктурират програмата си, това става с решение на ректора“, заяви просветният министър.

 

По думите му след години ще се види какъв е резултатът от дистанционното обучение.

 

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК