БългарияНа ФокусПоследни новини

Шофьорите изненадани неприятно от “булевардни абсурди” по Витошка

Автор: Иво Никодимов, БНТ

Още в първия ден стеснението на бул. “Витоша” изнерви шофьорите.

“Какво направихте от 5 метра булевард, какво стана?”, попита шофьор на такси Стефан Спасов – общински съветник.
“Тук булевардът няма да е достатъчно натоварен, за да се образуват проблеми с трафика”, каза Стефан Спасов, общински съветник от ПП – ДБ (Спаси София).
“Ама той е винаги натоварен, вие тук в София ли живеете?”.
“Разбира се”, каза Стефан Спасов, общински съветник от ПП – ДБ (Спаси София).
“Съмнявам се. Аз съм цял ден в София, карам такси, цял ден”, каза шофьорът.

Досегашните по две активни ленти във всяка посока вече са само по една, а велоалеята от тротоара е слязла на пътното платно, където до скоро се паркираше успоредно.

“Тук, тези места, които са маркирани косо са компенсация за живущите, час от чийто места отпадат заради промяна на организацията и успоредното паркиране на бул. “Патриарх Евтимий” което се въвежда”, допълни Стефан Спасов, общински съветник от ПП – ДБ (Спаси София).

Другата изненада за шофьорите е, че по бул. “Витоша” вече не се паркира успоредно на движението, а по метода рибена кост, като правилото е да се паркира само в посоката на движение и със задната част на автомобила към тротоара. За целта шофьорите трябва да подминат свободното паркомясто и с движение назад да паркират автомобила си. Според съветниците от “Спаси София” този начин на определяне на паркоместата бил въведен с Наредба още от 2016 година.

“Това да се заходи назад при паркиране е единственият безопасен начин, за да има достатъчно видимост и при паркиране и при изход от паркомястото и включване в движението”, продължи да обяснява Стефан Спасов, общински съветник от ПП – ДБ (Спаси София).

Пътни експерти обаче са на друго мнение.

“Паркирането няма до е по-безопасно, потеглянето ще е по-безопасно. Но ефектът от цялото това неща ще е много изнервени колеги шофьори, което ще се види не тук, а след това, където в следствие на това изнервяне, те ще причинят доста ПТП-та. Лошото е, че трябва да се паркира назад, което значи, че ако има знак за инвалидно място или служебен абонамент, то няма да се види. Това най-вероятно са решения взети от хора, които не управляват автомобил в централната градска част на София. А някои от тях може би и нямат свидетелство за управление”, коментира казуса Хинко Радков, председател на Национално обединение на шофьорите.

Общинските съветници от ПП – ДБ (Спаси София) казват, че не е правен анализ за съотнешението между броя на автомобилите и велосипедите, които се движат в този участък.

“Най-вероятно ще се окажат 100 пъти по-малко от автомобилите, но всеки един велосипедист, като равноправен участник на движението, защото велосипедистите са равноправни участници, има право да се движи в обезопасено трасе, отделено от трафика”, заяви Стефан Спасов, общински съветник от ПП – ДБ (Спаси София).

Живеещите в района също са недоволни от новата организация на движение.

“Недоволни сме освен за всичко друго като технически детайли, най-вече от начина, по който стана. Само преди 10 дни г-н Терзиев заяви, че нищо няма да се прави без съгласието на гражданите. Вчера бях на среща с него, без обществено обсъждане и без необходимата прозрачност. В момента всичко се прави, както виждате “Ва банк” с бутонките напред, въпреки волята на живущите и с доводи, които са изтъркани във времето”, смята Венцислав Банчев, председател на сдружение “София днес и утре”.

“Общинският съвет беше уведомен. Проектът беше подборно представен на Комисията по транспорт и пътна безопасност. Това, което правим е да спазваме стратегическите документи за развитие на транспорта в София и да спазваме собствените си предизборни обещания, защото този проект беше широко представен в предизборната кампания преди местните избори”, завърши Стефан Спасов, общински съветник от ПП – ДБ (Спаси София).

А още в първите часове се видяха и конфликтните ситуации, които принуждават шофьорите да навлизат в насрещното движение, за да заобиколят автомобилите блокирали пътя им.

Кеворкян: Време е за Парада на Победилия Преход

Подобни статии

Back to top button