БългарияНа ФокусПоследни новини

Възраждане първенци по харченето за предизборна реклама, най-голямото дарение е от Божков

Общо 432 327,66 лева са получили партиите от дарения по време на предизборната кампания, показват текущите данни в Единния регистър по Изборния кодекс на Сметната палата. 

59 078 лева са получили ПП-ДБ от дарения, като за тях е и най-голямата единично дарена сума от 15 хил. лева.

ГЕРБ и “Възраждане” традиционно не са са събирали дарения.

От дарители ИТН са събрали общо 261 000 лева, като за тях сумите са главно по 3000 и 5000 лева и няколко по 10 хил.

В “БСП за България” са получили 30 360 лева от привърженици.

Кандидати на изборите са дали за своите формации 399 297.14 лв., както и още 328 035.43 лв. в непарични дарения.

Най-голямото дарение е на Андрей Цеков от ПП-ДБ, който е дал 30 000 лв.

А при непаричните дарения най-голяма сума е отделил Васил Божков – 200 хил. лева. 

По текущи данни на платформата “Отворен парламент” към последния ден на предизборната кампания, участниците са похарчили общо 2 528 822 лв. за реклама.

Най-голяма сума са похарчили от “Възраждане” – 493 385 лв., които са увеличили близо три пъти средствата, дадени за реклама, в последната седмица преди изборите. Втори са “Продължаваме промяната – Демократична България” с 373 410 лв. и “Има такъв народ” – 241 928 лв. От ГЕРБ са дали  211 190 лв. за реклама.

Това потвърждават и данните от традиционния за Институт за развитие на публичната среда мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. Той включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. Два дни преди края на кампанията, участниците са похарчили общо 2 528 822 лв. за реклама. Това са средствата, отчетени и за двата избора – за ЕП и за Народно събрание, към 5-и юни, 2024 г. 

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК

„Тренд:“ ГЕРБ остава лидер с двуцифрена преднина, няма яснота за второто, третото и четвъртото място

Подобни статии

Back to top button