БългарияНа Фокус

25% от колите у нас са на над 20 години

България е на последно място в ЕС по възраст на автопарка, като 25% от автомобилите в страната са на над 20 години. Това показват данни на Евростат. 

През миналата година в България са регистрирани около 35 хиляди нови автомобила при първа регистрация за около 15 милиона броя в страните на ЕС, което за страната ни е дял едва от 0,2 процента. Това показват данни от анализ на Евростат за автомобилния парк и регистрацията на нови коли сред 28-те страни-членки през 2018 г.

Регистрираните нови коли у нас на възраст до 2 години за миналата година са били около 1,7 на сто от общия брой на автомобилите у нас, при показател за Люксембург от 25 на сто.

Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка – до 5 години са около 5 на сто от втомобилите у нас (около 160 хиляди), до 10 години – 10 на сто (около 400 хиляди коли), между 10 и 20 години 60 на сто (близо 2,4 милиона броя) и над 20 години – около 25 процента (близо 1 милион автомобила).

У нас има регистрирани между 3,5 млн. и 4 млн. броя автомобили, но тези цифри търпят корекции, тъй като всяка година в страната ни се внасят по около 100 хиляди коли втора употреба, както и се дерегистрират в КАТ няколко десетки хиляди автомобила.

Само за първите 6 месеца на тази година в България са регистрирани 18 323 нови автомобила, докато за същия период в страните на ЕС са регистрирани 8,1 млн. броя нови автомобили, което като пазарен дял е също 0,2 процента от всички новорегистрирани коли в ЕС за половин година.

Страната ни е на едно от последните места в ЕС и по регистрирани автомобили на 1000 жители – едва 393 коли, което е близо два пъти по-малко от лидера Люксембург – 670 коли на 1000 жители, сочи европейската статистика.

Българинът все още купува основно стари коли, но с добър външен вид и на цена между 4 и 7000 лв. Това заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Той обясни, че в момента разнообразието на автомобилния пазар у нас е по-голямо в сравнение с предлаганите модели телевизори. Въпреки това обаче приоритетното търсене на по-евтини и стари коли продължава, противно на тенденциите в повечето европейски държави. Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Бившият шеф на КПКОНПИ е имал незаконна придобивка, но ще бъде прокурор

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК.

Подобни статии

Back to top button