You are currently viewing Започва спешна проверка заради загиналия гръцки студен у нас
снимка: Pixabay

Започва спешна проверка заради загиналия гръцки студен у нас

Изпълнителната агенция „Медицински надзор“ започва проверка във връзка с починал 23-годишен гръцки студент, съобщиха от Министерството на здравеопазването.

 

Според медийни публикации от последните дни, студентът по медицина е починал няколко дни, след като е бил ваксиниран срещу COVID-19.

 

Проверката на ИА „Медицински надзор“ по случая е започнала по нареждане на здравния министър Костадин Ангелов.

 

За фаталния инцидент се разбра от публикации в гръцките медии след сигнал от бащата на младия мъж, който е лекар. Бащата казва, че , синът му е бил ваксиниран на 22 февруари с „АстраЗенека“ в България, а 10 дни по-късно получава първи оплаквания – гастроентерит (стомашно-чревно възпаление). Симптомите не отминали в следващите 5 дни младият мъж е постъпил в „Пирогов“. Починал е от кръвен съсирек.

 

„Това, което знаем, е, че има проблем с този студент от травма в главата – от падане вкъщи“, обяви Ангелов.

 

По думите му името на гръцкия студент и неговият личен номер на чужденец не фигурират в системата за ваксинация у нас.

 

„Това показва, че в България на него не му е поставена ваксина. Но това са първоначалните данни от разговор, който проведох сутринта с директора на „Пирогов“. Ще изчакаме да завърши проверката и ще огласим цялата информация. Съболезнования на близките на момчето“, каза още Ангелов.

 

Разказ на бащата на починалия студент за сполетялото ги нещастие

 

Според разказа на бащата, синът му го информира 10 дни след като е бил ваксиниран с АстраЗенека, че има симптоми на гастроентерит. Пет дни по-късно, тъй като оплакванията продължават, той отива в болницата.

 

„Неговите лекари откриха ниски тромбоцити и предложиха да бъде хоспитализиран, за да продължи серия от изследвания. Тогава синът ми предложи да се върне в Гърция за изследвания и аз се съгласих“, разказва покрусеният баща.

 

Според гръцкия лекар синът му е напуснал болницата, но час по-късно очевидно е получил тромбоза в главата, в резултат на което е паднал и се ударил вътре в къщата.

 

„Падането се дължи на тромбоза. Моят син, на 23 години, никога не е имал здравословни проблеми. Веднага го откараха в болницата. През нощта състоянието му се влоши, а на сутринта бе настанен в реанимация, без да бъде интубиран. Там откриха малка тромбоза в мозъка“, разказва бащата.

 

Българските лекари го уведомяват за състоянието на сина му и той тръгва за София.

 

„До обяд, когато разговарях с неврохирурга, той ми каза, че проблемът на детето не е толкова неврохирургичен, че това е малък хематом и не могат да го оперират, тъй като има ниски тромбоцити и опасност да умре от кървене. На следващата сутрин обаче съсиреците се бяха разпространили по всички артерии на мозъка, така че положението беше необратимо, въпреки наистина амбициозните усилия на българските колеги“, добавя гръцкия лекар, който е информиран от лекарите, че смъртта може да е свързана със страничните ефекти на ваксината.

 

„Казаха ми, че това е вторият регистриран случай в България, след 44-годишен мъж, починал от белодробна емболия. След това разбрахме, че Германия при 1,5 милиона ваксинирани млади хора са идентифицирани пет подобни случая на четири жени и един мъж. Беше толкова несправедливо и неочаквано случилото се. Нито синът ми, нито лекарите обаче направиха грешка, която би могла да му коства живота. И сега, да ви кажат, че има пет шанса при 1,5 милиона, да се случи това нещастие, бихте ли направили ваксината? Аз лично бих я направил“, коментира бащата.

 

„Дори съквартирант на сина ми, който живееше в същата жилищна сграда, каза на лекарите, че синът ми не пуши и не пие, и че е изцяло отдаден на обучението си. Просто не бяхме късметлии … „, допълва той.

 

Ако тази статия Ви е била полезна, последвайте ни и във Фейсбук от ТУК.

За още новини от България кликнете ТУК